Facebook Clickbait’e Savaş Açıyor
Facebook Ücretsiz Tatil Kazanmak İçin Paylaşçılara Savaş Açıyor
Facebook’taki “Ücretsiz tatil kazanmak için paylaş!” tarzında etkileşim odaklı gönderiler, artık Sayfaların cezalandırılmasına yol açıyor. Bu gönderiler için “engagement bait” ismini uygun gören Facebook,engagement baitlerle içeriklerin görünürlüğünün artması için kullanıcıların bir ifade ya da yorum bırakmasını, yorumlara arkadaşlarını etiketlemesini isteyen sayfalar artık uyarı alacak.
Bir gönderiye ne kadar beğeni ve yorum gelirse sayfanın görünürlüğü de o kadar artmış oluyordu. Facebook’un verdiği örnekler doğrultusunda ise “Eğer Fenerliysen beğen, Cimbomluysan Muhteşem ifadesi bırak!” gibi içerikler kullanmak da bu etkileşimi kazanmanın yollarından biriydi.
Yine de Facebook sayfalarla arasındaki ilişkiyi tamamen kesip atmak istemiyor, öyle ki eğer engagement bait kullandığı tespit edilen sayfalar, iyi bir davranış sergiler, kötü içerikler yerine daha iyi içerikler üretirlerse orijinal erişimlerini tekrar kazanabilecekler.
Facebook’un bu sistemi hayata geçirmesinin nedeni ise oldukça açık. Son aylarda Rusya’nın ABD seçimini Facebook reklamlarıyla manipüle etmesiyle gündeme gelen şirket, geçtiğimiz hafta da eski Büyüme Direktörü Chamath Palihapitiya’nın: “Sosyal dokuyu parçalara ayıran araçlar geliştirdik.” yorumuyla sarsıldı. Belli ki Facebook uzun süredir gelir elde etmek adına yeni yöntemler denerken başı boş bıraktığı platformun iplerini eline almaya kararlı.
Yorumlar
Yorum Gönder